O červích 3D hrách

Worms 3D
Moje recenze | Požadavky hry na systém | Recenze herních serverů / časopisů

Worms 4
Moje recenze | Požadavky hry na systém | Recenze herních serverů / časopisů

Worms 3D

Moje recenze

3D překvapení!

Převod známých her do 3D není jednoduchý a často se stává, že je 3D verze méně úspěšná než 2D. Do této kategorie by se mohli zařadit Worms, zejména pak Worms 3D. Mnoho hráčů se s přechodem do 3D nedokázalo sžít. No, co naděláme. Maximálně tak můžeme přesvědčovat hráče. A jednou z „přesvědčovacích“ metod je právě tato recenze.

Hratelnost

Ač se mi to nelíbí, musím hned zde začít záporem. I když je ovládání docela slušně vyřešeno, nedá se měnit. A to je v případě, že hrajete i Worms 4, docela nepříjemná skutečnost. Vysvětlím vám to na příkladu: ve Worms 4 máte nastavenou klávesu pro skok na mezerník a pro střelbu na Enter / levé tlačítko myši. Po nějaké době hraní čtyřkových červů tedy spustíte Worms 3D a chcete mezerníkem skočit. Místo toho si ustřelíte ocas. Neuvědomili jste si, že se skáče Enterem. Funguje zde také ovládání kamery myší, i to ale není příliš dokonalé a občas je trošku moc rychlé.

3D prostředí

To je ve Worms 3D vyvedeno opravdu působivě. Budete bojovat ve válce, v Anglii (tu její barevnost mám moc rád), ve vesmíru, nebo třeba na severním pólu. Objevuje se však neposlušnost kamery a její občasné zasekávání.

AI, neboli umělá inteligence

Chytrá a mazaná. Tak se dá popsat AI ve Worms 3D. Ale nevyhnul se jí jeden dost podstatný háček: když si ji nastavíte v multiplayeru, zasekává hru (i na poměrně rychlých strojích).

Trénink a mise

Trénink nemá chybu. Seznámíte se tam s základními zbraněmi a nástroji a vyzkoušíte si jejich využití. Na konci tréninku je tzv. Střelnice, kde máte jedinečnou příležitost vyzkoušet si nějaké nové zbraně (ne však ty, které se pokládájí, jako mina či dynamit). P.S.: v první mapě se setkáte i s prémií :-)
Mise nám autoři udělali občas až moc těžké, ale DAJÍ se dohrát, a to považuji za velké plus. Ovšem stále neumím udělat dvě mise udělat na zlato: Nikdo nejezdí zadarmo a Nádherný balón. To prostě asi nejde… (EDIT: jde to, ale těžko!) V misích najdete taky spoustu prémií, neboli velikonočních vajíček. Za dohrání misí (na zlato!) a za nalezení prémií získáváte nové stránky v červopedii, nové souboje, či nové mapy nebo zvukové banky.

Zbraně a nástroje

Hodně pěkných a využitelných zbraní a nástrojů ubylo, ale hodně jich zůstalo. Např. náváděné střely, nálety (ty nyní vidíte v pohledu shora), betonový osel, jetpack atd… Přibylo pár nových zbraní a nástrojů, jako např. Red Bull, Megamina, Foukačka atd… atd… Pár zbraní však bylo vypuštěno (Minigun, Niagra, Laserový zaměřovač a dále)

Konečný verdikt

Tahle hra by pořád potřebovala trochu doladit, ale už si zaslouží místo v červí síni slávy ;-)

75%

Požadavky na systém

Minimální požadavky na systém:

  • Windows 98SE/ME/XP/2000
  • DirectX 9.0c
  • Procesor Pentium III nebo AMD Athlon™ taktovaný na 800 MHz
  • 256 MB RAM
  • 8 x CD-ROM / DVD-ROM jednotka
  • Grafická karta s 32 MB paměti a hardwarovou akcelerací OpenGL 1.4
  • DirectX 9.0a kompatibilní zvuková karta
  • 1,4 GB volného místa na disku
  • Klávesnice a myš

Doporučená konfigurace počítače:

  • Windows 98SE/ME/XP/2000
  • DirectX 9.0c
  • Procesor Pentium III nebo AMD Athlon™ taktovaný na 1 GHz (nebo rychlejší)
  • 512 MB RAM
  • 16 x CD-ROM / DVD-ROM jednotka
  • Grafická karta s 64 MB paměti a hardwarovou akcelerací OpenGL 1.4
  • DirectX 9.0a kompatibilní zvuková 3D karta
  • 1,4 GB volného místa na disku
  • Síťové připojení pro hru přes LAN
  • 56 kbps modem pro hru přes Wormnet
  • Gamepad s 16 tlačítky a 4 osami kompatibilní s DirectX 9.0a (Nepovinné)

Recenze herních serverů / časopisů

Tiscali Games – 3. listopadu 2003
I dnes rád vzpomínám na to, jak jsem v dětských letech nadšeně hrál dnes již skoro zapomenutou hru Scorched Earth. Hru, ve které člověk ovládal malinkatý tančík, kterým se snažil pomocí hromady zbraní zničit tančíky protihráčů. Tento princip poté dovedli k dokonalosti dnes už legendární Worms. Ošklivé tančíky v nich vystřídali roztomilí červíci vybavení ještě ničivějšími zbraněmi. Čas šel dál a červích her do série přibývalo, zdokonalovala se grafika, přidávaly zbraně, ale skvělá zábava zůstávala. Dnes již vlastně předposlední díl nazvaný Worms World Party hraji dodnes, a to jak po internetu, tak s kamarády na LAN party. Vše se však vyvíjí a týká se to i červíků, kteří se nám nyní představují ve zcela novém kabátu a kompletně lokalizované verzi.
čtěte dále

hry.SME.sk – 7. listopadu 2003
Pamätný to bol deň na Ružovej hore. Špeciálna jednotka anorektických mini dážďoviek zaútočila na bunker tímu nebojácneho Worminátora. Agresorom v rýchlom postupe bránilo zamínované pole a tak museli nepriateľa ostreľovať ťažkou artilériou z diaľky. Pepeško, najvernejší Worminátorov bojovník, sa zakopal po pás do zeme, kým jeho vodca hrdinsky padol v spŕške guliek poblíž sa teleportujúceho nepriateľa. O zvyšky odboja sa potom postaral letecký útok, ktorý rozbombardoval okolitú krajinku na cimpr-campr. Boli malí, ružoví, a po zuby ozbrojení. Vrátili sa niekoľkokrát, kým boli (predbežne) vyhlásení za definitívne mŕtvych. Teraz sú však späť a majú o rozmer viac!
čtěte dále

Doupě.cz – 11. prosince 2003
Slavní, roztomilí a zákeřní červíci se vracejí na herní scénu. Tentokráte však v kompletním 3D zpracování. Jaké nové herní a taktické možnosti přinesl třetí rozměr? Nevytratila se pověstná atmosféra a hratelnost? A jak se povedlo ovládání? To vše a ještě mnohem více se dozvíte z naší recenze kompletní české verze.
čtěte dále

BonusWeb – 20. listopadu 2003
Roztomilí, žvatlaví a po zuby ozbrojení červíci se znovu vracejí – a to nejenom s novými herními módy a možnostmi, ale rovnou s dalším rozměrem. Tedy třetím rozměrem.
čtěte dále

GamesWEB.SK
Ako vložiť do neoriginálnej hernej koncepcie, originálny nápad? Odpoveď na túto otázku poznalo herné štúdiou Team 17 už pred pár rokmi. Keď stále nechápete o čo mi ide, predstavte si nasledovnú hru. Na planéte XYZ proti sebe bojujú v teamoch zoskupení bojovníci proti iným teamom. To všetko je oblečené do slušného grafického kabáta, okorenené poriadnym množstvom zbraní a úrovní. Zábavné? Keď sa vývoja chopia schopní ľudia tak aj áno. Originálne? Nie! A čo by ste povedali, keby sme ľudí, robotov, mutantov..... vymenili za roztomilé červíky?
čtěte dále

Worms 4

Moje recenze

Nejnovější 3D červíci se vracejí do akce

Fenomén jménem Worms již asi pohltil téměř každého z nás. Ať už to byli 2D červíci, nebo tihle noví, 3D, vždy se mi líbili a hráčům po světě taky. Nyní se chtějí mlátit zase – a proto vznikl titul Worms 4: Mayhem, v ČR Totální nářez. Přiznejme si, že tihle červíci jsou určitě lepší než jejich 3D předchůdci. Ale pěkně popořádku.

Hratelnost

To co bude zajímat hráče těchto kroužkovců asi nejvíce, je hratelnost. Výrazně se změnila – k lepšímu. Ovládání je přimočaré, velice jednoduché a hlavně – dá se změnit! Narozdíl od Worms 3D, kde se skáče Enterem a střílí mezerníkem. To mě dopálilo, protože když jsem chtěl skočit, ustřelil jsem si zadek :-D

3D prostředí

Oproti Worms 3D jsou zde malé, ale výrazné změny. Autoři použili stejný engine jako v případě 3D Worms. Grafika se však změnila k nepoznání, chtěl bych říct „wow“. Kamery se trošku zlepšily, ale stále nejsou dokonalé, občas neposlouchají. Mimo to se červi na ostatní různě šklebí, koledují si o problémy, ale když na ně namíříte zbraní, začnou se hned bránit :-D

AI, neboli umělá inteligence

Věc, která se oproti Worms 3D moc nezměnila. Nyní však neumí používat jetpack. Místo oho jí autoři implementovali schopnosti pro ovládání nových i starších zbraní a také větší obtížnost – nepřátelé jsou nyní tisíckrát zákeřnější než kdykoliv jindy! Teda pokud je jejich obtížnost na 5tce :-)

Výuka a příběh

Výuka je zpracována velice dobře, jsou zde popsány veškeré základní znalosti, které červík potřebuje vědět. Příběh se pak točí většinou okolo různých problémů se strojem času. Jednou si profesor usmyslí vás nechat v období druhohor, ale nabourá :-) Do hory.

Oblečení

Poprvé v historii Worms si můžete červíka obléknout podle svého. Dejte mu třeba kovbojskou čepici nebo šprtské brýle :-D Červík si poradí i s rukavicemi a nemá problém ani s knírem. Další oblečení si můžete koupit v červím obchodě.

Zbraně

Přibylo hodně nových, naštěstí zůstalo hodně starých, osvědčených a známých. Jako například brokovnice či ovečka. Naopak nové zbraně jako únos mimozemšťanů nebo kravský nálet vypadají skutečně výtečně. Team17 to s těmi 3D červy asi myslí vážně :-D Některé zbraně si můžete koupit v obchodě a dokonce si můžete vytvořit vlastní zbraně!

Továrna na zbraně

Zde si můžete vytvořit zbraň podle svých představ. Já mám (měl jsem) třeba megatunu :-) Ale nebuďte blázni – přece nemůžete stvořit ultramegahyper­silnou zbraň a proto je zde ukazatel tlaku. Dostanete-li se do červeného, nelze zbraň vytvořit a musíte z něčeho ubrat.

Obchod

Nebojte, tady není žádný komplikovaný systém. Za úspěšně dohrané mise, za úspěšně dohrané souboje či za easter eggy nebo trofeje dostáváte mince, které pak můžete utratit v obchůdku. To, co jste si koupili se již nedá prodat, proto si svou volbu rozmyslete. Naproti tomu v obchodě najdete spoustu vybavení pro červy – od hlavy přes ruce až po jejich hlas. Nebo si můžete koupit nové mapy nebo zbraně. Styly jsou také k mání. Nové věci ke koupi se odemykají třeba dohráním všech misí (některé se získáním časového bonusu).

Trofeje

Trofeje dostáváte za unikátní činy, třeba Specialista na zbraně – musíte bazukou nebo granáty udělat během celé hry škodu 8000 bodů života. A to už je hodně, co říkáte? :-) Všechny získané trofeje jsou vystaveny v Síni trofejí, takže si je můžete kdykoliv prohlédnout.

Konečný verdikt

Dobře namíchaná směs zábavy, což se jen tak nevidí. Samozřejmě jak pro koho.

85%

Požadavky na systém

Minimální požadavky:

  • Windows 98SE/ME/XP/2000
  • DirectX 9.0c
  • Pentium III nebo Athlon taktovaný na 1GHz
  • 256 MB RAM
  • Podporovaná grafická karta (na jiných hra může, ale taky nemusí fungovat)
  • DirectX 9 kompatibilní zvuková karta
  • 400 MB volného místa na disku po instalaci

Doporučená konfigurace počítače:

  • Windows XP/2000
  • Pentium 4 taktovaný na 2GHz nebo AthlonXP 2000+
  • 512 MB RAM
  • Grafická karta: GeForce FX 5×xx nebo Radeon 9×xx

Recenze herních serverů nebo časopisů

Tiscali Games – 30.prosince 2005
Je to neskutečné, jak ten čas letí, ale první díl série Worms spatřil světlo světa už v roce 1995. Červíci od té doby prošli mnoha vylepšeními a vyzkoušeli několik různých žánrů (mimojiné pinball nebo puzzle). Nejvýraznější a také nejkontroverznější změnou byl ale přechod do třetího rozměru ve Worms 3D, se kterým se mnoho hráčů nedokázalo sžít. Přiznám se, že ani já jsem z této změny nebyl moc nadšený, ale nejnovější přírůstek, u nás prodávaný od října s podtitulem Totální nářez, dává naději, že by to přeci jenom možná touto cestou mohlo jít.
Čtěte dále

Sector.sk – 9. září 2005
Ťahové stratégie neboli nikdy mojim obľúbeným žánrom a pokiaľ ma pamäť neklame, počas mojej hernej histórie som tento štýl okúsil iba raz. Bola to však osudová chyba. Totižto, daná hra ma zamestnala na poriadne dlhú dobu a jej pokračovania som si preto nemohol nechať ujsť. Žiaľ bohu, v posledných rokoch to ide s touto značkou rapídne dolu a ako sa zdá, jej smrť je neodvratná. Tento fakt potom už len podčiarkuje najnovší prírastok do jej radov, ktorý s podtitulom Mayhem zďaleka neprináša to, čo by mal. Áno, reč je o najnovších Wormsoch s číslovkou 4, ktorí mali podľa slov tvorcov vrátiť ich názvu dávno stratený lesk a slávu. Výsledok je ale nanajvýš rozpačitý a nebojím sa tvrdiť, že množstvo pôvodných fanúšikov nad nim ohrnie nos. Ale, nepredbiehajme.
Čtěte dále

Časopis Level – LEVEL 129 – 8 / 10 – 80%

Časopis Score – SCORE 138 – 80%

© Pavel Valach, Martin Stružský 2006 - 2013 | návštěvnost | hosting
Worms 3D, Worms Forts: Under Siege, Worms 4: Mayhem © 2003 - 2005 Team17 Software, Team17 Software, Worms 3D, Worms Forts: Under Siege a Worms 4: Mayhem jsou ochrannými známkami Team17 Software Limited.
Původní návrh Andy Davidson. © 2005 The Codemasters Software Company Limited.